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Angélica Teuta Medellin 1985

Master of Visual Arts from Columbia University, New York. Teuta creates creates installations that dialogue with the host space, acquiring a dreamlike atmosphere that speaks to or questions the context that inhabits it. She uses resources such as DIY construction (do it yourself), analog and digital projections, household materials and sound.

Her first permanent public sculpture located in Parques del Río (Medellín), contains 300 living plants, as well as her last individual exhibition "Emotional Architecture: From Purra De", was one of the winning projects of the program "Ephemeral interventions in public space, 2019” of the Museum of Modern Art of Medellín.

She has exhibited at the Museum of Modern Art in Medellín, the Banco de la República Museum in Bogotá, the Metropolitan Museum in Quito, and the Kirchner Cultural Center. Her large-scale works were presented in New York (USA), Toronto (Canada), Oslo (Norway), Warsaw (Poland), Sao Paulo (Brazil), Buenos Aires (Argentina), San José (Costa Rica) , Bogotá, Medellín and Cali (Colombia).


Angélica Teuta (Medellín, 1985)

Maestra en Artes Visuales de la Universidad de Columbia, Nueva York. Principalmente, ella crea instalaciones que dialogan con el espacio huésped, adquiriendo una atmósfera onírica que hable o cuestione el contexto que la habita. De esta manera, utiliza recursos como la construcción DIY (hágalo usted mismo), proyecciones análogas y digitales, materiales domésticos y sonido.

Su primera escultura pública permanente localizada en Parques del Río (Medellín), contiene 300 plantas vivas, así como su última exposición individual “Arquitectura Emocional: De Purra De”, fue uno de los proyectos ganadores del programa “Intervenciones efímeras en el espacio público, 2019” del Museo de Arte Moderno de Medellín.

Ha realizado exposiciones en el Museo de Arte Moderno de Medellín, Museo del Banco de la República, Museo Metropolitano en Quito, Centro Cultural Kirchner. Sus trabajos a gran escala fueron presentados en Nueva York (EE. UU.), Toronto (Canadá), Oslo (Noruega), Varsovia (Polonia), Sao Paulo (Brasil), Buenos Aires (Argentina), San José (Costa Rica), Bogotá, Medellín y Cali (Colombia).


Innermost nature -  Exercise #4
3 layers of clear acrylic, translucent vinyl in different colors and recycled pine wood
66 x 100 x9 cm 2016

The set of layers of acrylic and translucent adhesive material are the result of the reuse of the remaining material in my studio, when creating large installations. With this waste, I avoid wasting materials that end up being polluting if they are not given a second life.

The use of these elements gives rise to the creation of four pieces, which with their abstraction evoke the forest or varied gathering of natural forms that I wish to call litterfall, an important element in the life cycle of plants, that if you know how to take advantage of this inert material, it becomes essential humus for the growth of new plant life.

One of the most serious environmental problems is the disappearance of forests due to deforestation. In recent years we have had a progressive devastation of these as a result of agriculture and the exploitation of wood. On the other hand, abusive consumption generates tons of waste in companies and homes, and for this the awareness of recycling in all kinds of possible actions contributes to reducing the effect on the natural environment. Innermost nature wants to remember the consciousness of transforming matter and expressing a feeling of "saudade" as an affective, almost melancholic and repressed feeling of knowing that what is missed may never come back.



Innermost nature -  Exercise #1
3 layers of clear acrylic, translucent vinyl in different colors and recycled pine wood
72 x 50 x 9 cm 2016

Naturaleza más íntim

El juego de capas de acrílico y capas de material adhesivo translúcido son producto de la reutilización del material remanente en mi estudio al crear grandes instalaciones. Con estos residuos evito desperdiciar materiales que terminan siendo contaminantes si no se les da una segunda vida.

El aprovechamiento de estos elementos da lugar a la creación de cuatro piezas, que con su abstracción evocan la floresta o reunión variada de formas naturales a las que deseo llamar hojarascas. La hojarasca es un elemento importante en el ciclo de vida de las plantas, ya que si se sabe aprovechar este material inerte, se convierte en humus esencial para el crecimiento de nueva vida vegetal.

Uno de los problemas más graves del medio ambiente es la desaparición de bosques por la deforestación. En los últimos años hemos tenido una progresiva devastación de estos a consecuencia de la agricultura y la explotación de la madera. Por otro lado, el consumo abusivo genera toneladas de residuos en empresas y hogares, y para ello la conciencia de reciclaje en todo tipo de acciones posibles contribuye a reducir el efecto en el entorno natural. Innermost forest [Naturaleza más íntima] quiere recordar la conciencia de transformar la materia y expresar un sentimiento de “saudade” como una sensación afectiva, casi melancólica y reprimida de saber que aquello que se extraña quizás nunca volverá.




Innermost nature -  Exercise #2
3 layers of clear acrylic, translucent vinyl in different colors and recycled pine wood
72 x 50 x 9 cm 2016





Innermost nature -  Exercise #3
3 layers of clear acrylic, translucent vinyl in different colors and recycled pine wood
72,7 x 50 x 9 cm 2016




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