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Priscilla Monge (San José, 1968) is an artist who has developed her career since the mid-eighties in a context in which patriarchal structures were the main basis of social behavior, being also one of the most prominent female figures in Latin American contemporary art.

In her works she explores the power relations that occur in the female body as a catalyst for politics where femininity, in particular, operates as an effective way of disciplining the female body. Other aspects of her work focus on the presence of violence in everyday life and the often invisible junctures between aggression, pleasure, love and tenderness.

She has participated in the Venice and Liverpool Biennial and her work has been exhibited in numerous international institutions such as MNCARS (Madrid), MoMA PS1 (New York), Brooklyn Museum (New York), Museum of Latin American Art (Los Angeles), MACZUL (Venezuela) and the Americas Society (New York), among others. Her work is part of collections such as MADC of San José (Costa Rica), Tate Modern (London), MNCARS (Madrid) and TFAM (Taipei), just to mention some of the most representative. She has recently received the Francisco Amighetti National Prize for Visual Arts.

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Priscilla Monge (San José, 1968) es una artista que ha desarrollado su carrera desde mediados de los años ochenta en un contexto en el que las estructuras patriarcales eran la base principal del comportamiento social, siendo además una de las figuras femeninas más destacadas del arte contemporáneo latinoamericano. .

En sus obras explora las relaciones de poder que se dan en el cuerpo femenino como catalizador de políticas donde la feminidad, en particular, opera como una forma efectiva de disciplinar el cuerpo femenino. Otros aspectos de su trabajo se centran en la presencia de la violencia en la vida cotidiana y las coyunturas a menudo invisibles entre la agresión, el placer, el amor y la ternura.

Ha participado en la Bienal de Venecia y Liverpool y su obra ha sido expuesta en numerosas instituciones internacionales como MNCARS (Madrid), MoMA PS1 (Nueva York), Brooklyn Museum (Nueva York), Museo de Arte Latinoamericano (Los Ángeles), MACZUL (Venezuela) y Americas Society (Nueva York), entre otros. Su obra forma parte de colecciones como MADC de San José (Costa Rica), Tate Modern (Londres), MNCARS (Madrid) y TFAM (Taipei), por mencionar algunas de las más representativas. Recientemente ha recibido el Premio Nacional de Artes Visuales Francisco Amighetti.




Artist's book "Healing Surfaces", 2021
Ball clay paste plus talc and graphite
27× 20 × 0.5cm

Priscilla Monge's artist's book "Healing Surfaces" incorporates texts associated with emotions felt by artists during the pandemic. It combines darker references to illness and death.
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El libro de artista de Priscilla Monge "Superficies curativas" incorpora textos asociados a las emociones sentidas por los artistas durante la pandemia. Combina referencias más oscuras a la enfermedad y la muerte.





Priscilla Monge is a post-media artist who has been pursuing her career since the mid-1980s in a context in which patriarchal structures were the main basis of social behavior, also being one of the most outstanding female figures of contemporary Latin American art.

In her works she explores the power relations that exist in the female body as a catalyst for politics where femininity, in particular, operates as an effective way to discipline the female body. Other aspects of her work focus on the presence of violence in everyday life and on the often invisible junctures between aggression, pleasure, love and tenderness.

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Priscilla Monge es una artista post-media que desarrolla su carrera desde mediados de la década de 1980 en un contexto en el que las estructuras patriarcales eran la base principal del comportamiento social, siendo además una de las figuras femeninas más destacadas del arte latinoamericano contemporáneo.

En sus obras explora las relaciones de poder que existen en el cuerpo femenino como catalizador de políticas donde la feminidad, en particular, opera como una forma efectiva de disciplinar el cuerpo femenino. Otros aspectos de su obra se centran en la presencia de la violencia en la vida cotidiana y en las coyunturas a menudo invisibles entre la agresión, el placer, el amor y la ternura.



Photography 2021
18 x 22”
Copyright 2021  Art Focus Latin America